TV-avbrott

Problem med vårt Kabel-TV-nät (Uppdaterad 8/2kl.16:00)

FELET SKALL VARA ÅTGÄRDAT 2021-02-08 kl. 15:00

Se mail som ni fått kl 18.45 om någon fortfarande har problem

 

2021-02-07 kl. 17:30
Felet vi anmälde redan den 4/2 till AT Installation (BildATse) skulle åtgärdas under fredagen, sen eftermiddag efter flera påstötningar får vi besked att det är ett större fel som berör fler i Eskilstuna och att felet förmodligen inte skulle åtgärdas under helgen. Sedan dess har fler Sappa Kabel TV-kunder i Eskilstuna påtalat samma fel- Svag eller Ingen Signal. Sappa har under helgen stött på AT Installation jourtjänst om felet vilket i sin tur lett till att felet lokaliserat till att vara ett större fiberfel i central utrustning hos IP Only.

Både SAPPAS hemsida samt IP-Onlys hemsida är numera uppdaterad om avbrottet.

På IP Onlys hemsida kan man läsa att felsökning pågår och att beräknad reparation skall vara utförd den 8/2 kl 16:00

Vi får hoppas på att felet åtgärdas och vi får tillbaka vår Kabel TV signal under måndagen 8/2.

 

2021-02-04 kl. 19:15
Hur pass tillfälligt detta avbrott blir är osäkert. Felet gäller alla er som ser TV genom våra antennuttag.
Sedan torsdag eftermiddag 4/2 har vi avbrott i vårt Kabel-tv-nät (Ingen eller svag signal). Det är inte problem hos tjänsteleverantören SAPPA utan felet ligger någon annan stans. Felet är anmält till AT Installation (BildATse) under kvällen.  Felet ligger troligen vid överföringspunkten eller i vår nod eller förstärkare eftersom datasignalen fungerar fullgott och är lika stark som den var på förmiddagen. Tekniker på AT Installation (BildATse) skall kontakta oss, när vet vi inte, men förmodligen blir vi utan TV via kabelnätet någon dag. Till dess att tekniker har tittat på felet och att det blir åtgärdat får vi lita på play-tjänster och streamingtjänster eller kanske lösa något korsord.